סיפורו של בית העלמין

בית העלמין בגוש עציון נבנה בשנות ה-40 כמענה לבקשתו של מר אליאש שהיה חבר קיבוץ כפר עציון לקבור את אישתו קרוב אליו בימים שלפני קום המדינה.
מאותו הרגע הוא שימש את כל לוחמי ותושבי הגוש עד לנקודה במלחמת העצמאות שבה מלכה נפלה, גוש עציון נפל.

בחורף תש"י, אחרי קום המדינה, כאשר אזור גוש עציון היה בידיים ירדניות, הגיע הרב גורן ביחד עם חיילי הרבנות הצבאית ובאישור מיוחד הם פינו את עצמות הנופלים לבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

בשנת 1967 לאחר מלחמת ששת ימים,ההתיישבות בגוש עציון חודשה, וראשוני המתיישבים שחזרו איתרו את אזור בית העלמין הקודם, אך רק לאחר מלחמת יום הכיפורים בית הקברות הוקם מחדש ונקבר בו אבינועם עמיחי שבצוואתו ביקש שאם יקרה לו משהו הוא רוצה להקבר בקיבוץ שלו, בכפר עציון כיוון שהאדמה בו קדושה לו ולהוריו.

בית העלמין משמש כמקום קבורה עבור כלל יישובי גוש עציון ואפרת.
למועצה הדתית האזורית גוש עציון בית עלמין אזורי נוסף ביישוב תקוע המשמש כבית עלמין אזורי עבור תושבי מזרח גוש עציון.
שיטות הקבורה הנהוגות בבית העלמין הם בשיטות חוסכות קרקע ככל שניתן: זוגות וקיר סנהדרין על מנת לשמר את עתודות הקרקע של גוש עציון לדורות הבאים.
חברה קדישא גוש עציון-אפרת בנוי כולו על בסיס מתנדבים מתוך ערך של ערבות הדדית. אנחנו חיים ביחד ביישובים קהילתיים ואנחנו גם אחראיים להביא למנוחת עולמים את חברנו שהולכים לעולמם.
הטהרה, חפירת הקבר, הקבורה נעשה על ידי מתנדבי החברה קדישא כל אחד ביישובו.

חברה קדישא גוש עציון-אפרת עושה כל אשר ביכולתה על מנת לכבד את החיים ואת המתים בכל הליכי הקבורה על פי ההלכה ועל פי מנהגי הקבורה הנהוגים בגוש עציון.

בית העלמין האזורי גוש עציון נמצא בין היישובים כפר עציון ובת עין.

 

שיתוף ב print
הדפסה
שיתוף ב email
שליחה בדואל
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
דילוג לתוכן