מידע למשפחה אחרי השבעה

מידע למשפחת הנפטר אחרי השבעה
משרד הפנים – תעודת פטירה :
לאחר שבועיים עד חודש ימים מיום הפטירה, על אדם מקרבה ראשונה לקבל במשרד הפנים  תעודת פטירה.  ניתן ומומלץ להוציא עד 5 עותקים מקוריים של התעודה, לשימוש עתידי שיפורט בהמשך.
על מבקש התעודה להציג בפני משרד הפנים:  
  • מספר זהות של הנפטר.
  • הפרטים האישיים של הנפטר. חשוב לציין את הפרטים המקוריים כפי שנרשמו בשעת הפטירה.
  • טופס בקשה למתן תיעוד ממרשם האוכלוסין ממולא כנדרש.
  • ניתן להוציא תעודת פטירה דרך האינטרנט באתר משרד הפנים.
משרד הפנים- ספח תעודת זהות לשינוי סטאטוס:
לשינוי סטאטוס בתעודת הזהות ממצב נשוי לאלמן, ניתן להביא למשרד הפנים או לשלוח בדואר ספח תעודת זהות קודם של האלמן/ה. ניתן להתקשר למשרד ולבקש שישלחו ספח חדש בדואר.
כתובות :
משרד הפנים בירושלים: שלומציון המלכה 1
טלפון: *3450 או פקס 02-6469491
שעות קבלת קהל: א-ה: 8:00-12:00
ב,ד: 14:30-17:30
 
שלוחת משרד הפנים באפרת
שעות קבלת קהל:
ימי ב' 16.00-18.00 בימי ו' 9.00-11.00
 
 ביטוח לאומי- קצבת שאירים:
אלמן/ה זכאי/ת על פי חוק לקבל קצבה הנקראת "קצבת שאירים" על ידי ביטוח לאומי. גובה הקצבה משתנה בהתאם למספר משתנים שנקבעו בביטוח הלאומי. על מנת לקבל את הקצבה יש למלא טפסים. ניתן להוריד אותם באינטרנט מאתר הביטוח לאומי.
יש לשלוח בדואר לכתובת: שמעון בן שטח 4 טלפון 6050*  או 048812345.
שעות קבלת קהל בביטוח לאומי: א,ג,ה: 8:00-12:30.
 
ביטוח לאומי- מענק קבורה (לזכאים):
כאשר התביעה מתקבלת בביטוח הלאומי הוא מעביר מענק חד פעמי עבור מצבה לנפטר, ישירות לחשבון הבנק.
 
ביטוח לאומי- תמיכה וסיוע:
המוסד לביטוח לאומי מקיים אחת לתקופה ימי מידע לאלמן/ה על זכויות/ה. כמו כן נפתחות אחת לתקופה קבוצות תמיכה לנ"ל. פרטים מדויקים מתפרסמים באתר המוסד לביטוח לאומי.
קופת חולים:
יש להתקשר ולהודיע על מות הקרוב על מנת להפסיק את התשלום על הביטוחים המשלימים. בדרך כלל הקופה דורשת עותק מתעודת הפטירה.
כרטיסי אשראי ותשלומי קבע:
במידה והיו הוראות קבע באמצעות כרטיס האשראי של בן הזוג שנפטר, על מנת למנוע הצטברות חובות, יש להעביר את כל התשלומים שנעשו באמצעות כרטיס אשראי זה לכרטיס של האלמן/ה. כדאי לבטל את כרטיסי האשראי של הנפטר.
כמו כן, יש להודיע לכל המקומות (חשמל, מים, מיסים, טלפון, ביטוחים שונים, קופות חולים, כבלים וכו') על השינוי.
 
פנסיה:
יש להודיע למשלם הפנסיה על שינוי מצב מנשוי/אה לאלמן/ה.
 
ביטוח חיים:
אם המנוח עבד, בדרך כלל מקום העבודה פונה לאלמן/ה.
אם הנפטר היה בגמלאות, יש ליצור קשר עם החברה ולשלוח להם תעודת פטירה וטופס הודעת פטירה (הטופס שניתן בבית החולים) על מנת לממש את הביטוח.
צו ירושה/ צו קיום צוואה:
חשוב עבור כל השארים להוציא צו ירושה!
נושא זה הוא מורכב מאוד ואישי לכל משפחה, אך חשוב מאוד במקרים שבהם הרכוש רשום על שם שני בני הזוג כגון: חשבון בנק, רכב וכו'. הטיפול בהוצאת הצו כרוך בתשלום אגרה. כמו כן, בדרך כלל לוקח מספר חודשים עד לקבלת הצו.
הוצאת צו ירושה/ צו קיום צוואה:
בבית הדין הרבני: עם ועולמו 4, ירושלים
שעות פעילות א'-ה' בין השעות 8:30-13:30
טלפון: 1-700-501-531
פקס: 02-6232396
לפרטים נוספים באתר:
https://www.gov.il/he/departments/guides/inheritance2?chapterIndex=1
 
רשם לענייני ירושה– טיפול הרשם שונה במקרים שיש או אין צוואה. פרטים מדויקים ניתן לקבל באתר הרשם לענייני ירושה.
ניתן לפנות לרשם לענייני ירושה, במחוז ירושלים בכדי להסדיר את נושא הירושה (במקרה שמקום מגוריו של הנפטר היה במקום אחר בארץ, יש לפנות לרשם של המחוז המתאים). יש לפנות בצירוף תעודת הפטירה.
מנהלת: בת שבע אברך בר-טוב, עו"ד, טל´ 6215762 – 02, פקס 6467573 – 02.
כתובת: רח´ כנפי נשרים 15, 'בית התאומים', קומה 3, גבעת שאול, ירושלים.
כתובת למשלוח דואר: תיבת דואר 34176 , מיקוד 9134101, ירושלים.
טלפון : 6215757 – 02
פקס : 6467573 – 02
קבלת קהל : ימים א – ה שעות 12:30 – 08:30
מענה טלפוני : ימים א- ה שעות 12:30 – 08:30
במקרה של התנגדויות לירושה, יש לפנות לאחד משני הגופים הבאים:
פניה לבית הדין הרבני– יש להגיע לבית הדין הרבני לשם מילוי טפסים ופתיחת תיק או שניתן להוריד טפסים מאתר בתי הדין הרבניים, למלא בבית ולהגיע לבית הדין.
כתובת: בית הדין הרבני בירושלים –  רח' עם ועולמו 4 ירושלים.
בית המשפט לענייני משפחה– 077-2703333, פקס 02-5010227.
רק לאחר קבלת צו הירושה, יכול/ה האלמן/ה להעביר את הרכוש על שמו/ה בהתאם לצורך כגון העברת חשבון הבנק על שמו, מכירת הרכב המשותף ועוד. כדי לעשות זאת יש להביא את צו הירושה עם תעודת פטירה  למקום הרלוונטי בנק, משרד רישוי וכו'.
 
הרשות לזכויות ניצולי שואה:
במידה והנפטר קיבל קצבה חודשית, בדרך כלל האלמן/ה זכאי/ת ל"דמי אלמנות" במשך 36 חודשים. על מנת לבדוק זכאות יש לשלוח אל משרד הרשות:
  1. מכתב מהאלמן/ה על פטירת בן/ בת הזוג
  2. מס' תיק של הנפטר/ת ומספר ת.ז
  3. צילום תעודת פטירה
  4. צילום ת.ז של האלמן/ה
כתובת: רח' יצחק שדה 17, תל אביב קומה 6 ת.ד 57380.
ניתן לפנות בטלפון: 03-5682651/2.
האגף לשירותים חברתיים במועצה האזורית גוש עציון ובמועצת אפרת
באגף לשירותים חברתיים במועצה האזורית גוש עציון ניתן לקבל סיוע במגוון נוסעים, ביניהם סיוע מאת עו"ס לגיל השלישי.
לפרטים נוספים, נא לפנות למזכירות האגף בכל מועצה
שיתוף ב print
הדפסה
שיתוף ב email
שליחה בדואל
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
דילוג לתוכן